15 Şubat 2012 Çarşamba

En güzeli uçan spagetti canavarı.

Bugün sınıfa 2 tane koli geldi, "Müslümanların kullandığı eşyalar" diye.
Başörtüsü, tespih, kuran falan filan var içinde. İncelediler, görücü usülü evlilik canlandırması yaptılar.
Bir dini böyle görüp öğrenmeleri ne güzel.
Müslümanlığın bilmem kaç kuralı, Hristiyanlar böyle ibadet eder, hede hödö gibi kitaplardan isteksiz isteksiz okumamaları ne güzel.
Sonuçta kültür bu, bir ülkenin en yaygın dini neyse kültürünü neredeyse o oluşturuyor.
Sonra gözler bana döndü tabii, Türkiye'den gelen "e o zaman Müslüman" diye düşünülen insan.
Sınıfın çoğu biliyor Müslüman olmadığımı, ilk geldiğimde klasik "başını kapatmak zorunda değil misin?" sorularıyla karşılaşmıştım. Ama bu sefer din öğretmeni soruyor.
Ben de onlara Türkiye'nin laik bir ülke olduğunu, ne kadar çok dine ev sahipliği yaptığını, aslında İstanbul'un Ortodoksluğun merkezi olduğunu, genel olarak Müslüman bir ülke olduğunu ama herkesin kendi görüşlerine göre dinlerini seçtiklerini anlatıyorum. Tahtaya bir Türkiye çizip Doğu Anadolu kısmından bir çizgi çekip aradaki farkı anlatıyorum.
İstanbul'daki kiliselerden, sinagoglardan bahsediyorum.
Onlar da merakla İstanbul'u dinliyorlar. Bu kadar kültürü içinde barındırması onların da hoşuna gidiyor.

Günlük kültür paylaşımı: Check

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder