8 Ocak 2012 Pazar

Danca (Danimarkaca)


Şimdi yepyeni harflerle tanışıyoruz; æ ø å 
Sonra saçmasapan bir telaffuzla tanışıyoruz, hayatımda ilk kez 'D' harfinin 'L' olarak telaffuz edildiğini gördüm.
Telaffuzu hallettiğiniz zaman gramer olarak bence kolay bir dil. Şuanda buraya gelişimin 5. ayı olmasına rağmen, bütün derdimi yazarak anlatabiliyorum, duyduğum her şeyi de anlayabiliyorum. Aslında konuşuyorum da, ama karşı taraf anlamıyor sorun orada. 
Boğulmadan anlamıyor bu insanlar.
Bu dili dünya üzerinde adalar ve Greenland ile birlikte 6 milyon kişi konuşuyor. Ama şöyle bir şey var ki, Danca anladığınızda Norveçce'yi neredeyse tamamen, İsveçce'yi de yarım yamalak anlayabilirsiniz. Bu da plus.

O zaman size Danca 'Seni Seviyorum' demeyi öğretip yazımı bitireyim;
Jeg Elsker Dig.
(Yaıy elske day)

Belli mi olur bir gün sarışın mavi gözlü bir İskandinav'la tanışırsınız da beni anarsınız.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder